Suche

Persbericht #Automotive Aftermarket
Deel persbericht

Bosch Workshop Partner viert vijfde verjaardag

Wervingscampagne moet binnen een aantal jaren leiden tot 600 leden in Benelux

  • Succesvol concept gericht op de werkplaatsactiviteiten van het autobedrijf
  • Uw autobedrijf, Bosch-kwaliteit
  • Benelux-idee wordt Europees concept

Brussel/Barneveld – Bosch Workshop Partner, het moduleconcept van Bosch gericht op de werkplaatsactiviteiten van het autobedrijf, viert dit jaar zijn vijfde verjaardag. Bosch Workshop Partner biedt een totaalpakket met een mix van technische training, ondersteuning op vlak van diagnose en werkplaatsapparatuur en automaterialen van Bosch. De Bosch Workshop Partner geniet daarnaast van een mooi aanbod aan marketing-, communicatie- en promotiemateriaal.

Bosch Workshop Partner werd bij de AutoTechnica in 2018 geïntroduceerd en kon meteen op de nodige interesse rekenen. Op dit moment zijn er 350 Bosch Workshop Partners in de Benelux.

“Bosch Workshop Partner was een primeur voor de Benelux, maar we zien dat ook andere regio’s enthousiast zijn over dit concept. Daarom wordt het binnenkort Europees – in vijf andere regio’s – uitgerold. Ook binnen de Benelux is er nog genoeg ruimte voor groei. Binnen een aantal jaren willen we doorgroeien naar 600 leden”, zegt Tom Becks, Manager Workshop Business Development Benelux bij Robert Bosch.

Acht modules voor maximale kennis

Een sterk veranderende mobiliteit vereist een maximale technische kennis en expertise van het autobedrijf om zo voorbereid te zijn op de uitdagingen van vandaag en morgen. Een Bosch Workshop Partner is verplicht minimum 1 BWP-module per jaar te volgen. Bosch biedt acht modules aan (benzine, diesel, diagnose, airco, remmen, veiligheid, energiemanagement en hybride/EV).

“Ik raad Bosch Workshop Partner zeker aan! De combinatie van marketingondersteuning en technische trainingen heeft mij al veel kennis bijgebracht,” bevestigt Lars Heeren van Bosch Workshop Partner Heeren Auto in Kruisland.

Sterk partnership

Een Bosch Workshop Partner kiest ervoor om zijn naam aan Bosch te verbinden, maar zijn eigen identiteit te behouden. De bedrijfsvoering en marketing blijven volledig in handen van het autobedrijf. Dat is voor vele Bosch Workshop Partners een belangrijke voorwaarde. Het concept is ook met andere concepten te combineren.

“Een autobedrijf dat wil bijblijven kan niet zonder technische ondersteuning. We bieden niet alleen opleidingen aan, maar een Bosch Workshop Partner kan ook steeds beroep doen op technische specialisten van de Bosch-helpdesk. Binnenkort heeft een Bosch Workshop Partner ook toegang tot Remote Diagnostics Service. Met Remote Diagnostics Service maakt Bosch het voor werkplaatsen mogelijk om op afstand services aan het voertuig uit te voeren. Door gebruik te maken van een KTS-diagnosetoestel of RDS 500 kunnen de Bosch-experts op afstand toegang krijgen tot het voertuig en specifieke taken of complexe programmaties uitvoeren, zoals kalibratie, codering van componenten of een update van de stuurapparaatsoftware”, licht Becks toe.

“Ik merk dat de samenwerking met Bosch vertrouwen oplevert vanuit onze klanten. Bosch straalt kwaliteit uit, daar profiteren wij en onze klanten van”, zegt Rudolf van der Knijff, Bosch Workshop Partner Vakgarage van der Knijff. Rudolf is al van bij het begin Bosch Workshop Partner.

Ambities voor de toekomst

Bosch Workshop Partner kijkt optimistisch naar de toekomst. “Er is nog enorm veel potentieel. Het aantal onafhankelijke autobedrijven blijft groot en ze hebben steeds meer klanten. Met Bosch Workshop Partner willen wij dat de werkplaats goed blijft functioneren, ook in een wereld waarin voertuigen steeds complexer worden en de mobiliteit zich in een stroomversnelling bevindt.”

Binnenkort start een wervingscampagne om nieuwe leden aan te trekken. Binnen een aantal jaren wil Bosch Workshop Partner 600 leden in de Benelux. “Naast het aantrekken van nieuwe leden, blijven we ons huidige aanbod ook steeds optimaliseren om ook aan de wensen van de bestaande partners te blijven voldoen, daarom wordt dit jaar bijvoorbeeld het aanbod in marketingmaterialen opgefrist”, besluit Becks.

Over Bosch

Bosch is sedert 1903 aanwezig in Nederland. De Bosch Groep telt ongeveer 3.000 medewerkers. De belangrijkste productielocaties bevinden zich in Tilburg, Boxtel en Deventer.

De Bosch Groep is een toonaangevende wereldwijde leverancier van technologie en diensten. Er werken wereldwijd ongeveer 429.000 medewerkers (situatie op 31 december 2023). Het bedrijf genereerde in 2023 een omzet van 91,6 miljard euro. De activiteiten zijn onderverdeeld in vier bedrijfssectoren: Mobility, Industrial Technology, Consumer Goods en Energy and Building Technology. Met haar zakelijke activiteiten streeft het bedrijf ernaar technologie te gebruiken om universele trends zoals automatisering, elektrificatie, digitalisering, connectiviteit en duurzaamheid vorm te geven. In deze context versterkt de brede diversificatie van Bosch over regio's en industrieën haar innovatiekracht en robuustheid. Bosch maakt gebruik van haar bewezen expertise op het gebied van sensortechnologie, software en diensten om klanten oplossingen over verschillende domeinen aan te bieden vanuit één bron. Het past ook haar expertise op het gebied van connectiviteit en kunstmatige intelligentie toe om gebruiksvriendelijke, duurzame producten te ontwikkelen en te produceren. Met "Technologie voor het leven", wil Bosch de kwaliteit van leven verbeteren en natuurlijke hulpbronnen behouden. De Bosch Groep bestaat uit Robert Bosch GmbH en de ongeveer 470 dochterondernemingen en regionale filialen in meer dan 60 landen. Verkoop- en dienstverlenende partners meegerekend dekt het wereldwijde productie-, ontwikkelings- en verkoopnetwerk van Bosch nagenoeg elk land in de wereld. De innovatieve kracht van Bosch is essentieel voor de verdere ontwikkeling van het bedrijf. Bosch stelt ongeveer 90.000 medewerkers te werk in onderzoek en ontwikkeling in 136 locaties wereldwijd, waarvan ongeveer 48.000 softwareontwikkelaars.

De onderneming werd in 1886 in Stuttgart opgericht door Robert Bosch (1861-1942) als 'Werkplaats voor fijne mechaniek en elektrotechniek'. De ondernemingsstructuur van Robert Bosch GmbH staat garant voor de ondernemingsautonomie van de Bosch Groep. Die structuur biedt de onderneming de mogelijkheid om op lange termijn te plannen en te investeren in toekomstgerichte oplossingen. In totaal is 94 procent van de aandelen van Robert Bosch GmbH in handen van Robert Bosch Stiftung GmbH. De overige aandelen zijn in handen van Robert Bosch GmbH en van een vennootschap die eigendom is van de familie Bosch. De meerderheid van de stemrechten ligt bij Robert Bosch Industrietreuhand KG. Het is belast met de taak om de langdurige voortbestaan van het bedrijf en met name haar financiële onafhankelijkheid te waarborgen - in overeenstemming met de missie die is overgedragen in het testament van de oprichter van het bedrijf, Robert Bosch.

Meer informatie is online te vinden op www.bosch-press.nl, www.bosch.nl, www.bosch.com, www.iot.bosch.com, Twitter, LinkedIn en YouTube: Bosch the Netherlands.

Download persbericht

Ben je nog steeds op zoek naar iets?