Suche

Jaarlijkse vervanging genereert goede inkomsten voor de werkplaats - ook bij elektrische en plug-in hybride voertuigen

  • Het wordt aanbevolen de interieurfilters te vervangen vóór de start van het pollenseizoen.
  • Luchtkwaliteit in het voertuig wordt steeds belangrijker.
  • Bosch FILTER+ biedt effectieve bescherming tegen fijnstof, allergenen en bacteriën.

Het aantal nieuw geregistreerde elektrische voertuigen steeg de afgelopen jaren dankzij fiscale maatregelen van de overheid, een groter aanbod (betaalbare) modellen, de uitbreiding van de laadinfrastructuur en een groeiend milieubewustzijn van automobilisten. Hierdoor worden elektrische auto’s en plug-in hybrides steeds belangrijker voor de werkplaatsen. Met een marktdekking van meer dan 90 procent omvat het Bosch-aanbod ook interieurfilters voor de meeste elektrische en plug-in hybride voertuigen in de Benelux. Met het oog op de veranderende aftermarket-activiteiten op het gebied van elektrische voertuigen biedt het brede assortiment interieurfilters van Bosch de werkplaats goede kansen op extra omzet. Interieurfilters beschermen het interieur van het voertuig en de inzittenden tegen fijnstof, aerosols, kwalijke geuren, allergenen en bacteriën – ook bij elektrische voertuigen. Bosch raadt aan om de interieurfilters om de 15.000 kilometer of minstens eenmaal per jaar te vervangen, idealiter vóór de start van het pollen- en hooikoortsseizoen.

Bosch-interieurfilters: optimaal comfort en bescherming van de gezondheid

Naarmate de discussies over stikstofoxiden, ozon en fijnstof in steden over de hele wereld voortduren, wordt ook de luchtkwaliteit binnen het voertuig steeds belangrijker. Interieurfilters met een actieve-koolstoflaag zorgen voor meer comfort en een betere bescherming van de gezondheid in het voertuig. De speciaal op elkaar afgestemde filterlagen van de actieve-koolstoffilters van Bosch absorberen op betrouwbare wijze schadelijke en vies ruikende gassen en filteren de lucht door pollen en fijnstof te scheiden. Bovendien biedt FILTER+ extra bescherming voor mensen met een allergie. Uitgerust met een speciale anti-allergielaag neutraliseert het filter langdurig allergenen en bacteriën. Daarnaast wordt fijnstof tot een grootte van 2,5 micrometer efficiënt afgescheiden. Hierdoor kunnen allergische reacties van inzittenden, zoals niezen, geïrriteerde, rode of tranende ogen, worden verminderd, vooral tijdens het pollenseizoen. Naast deze bescherming van de gezondheid, verminderen de Bosch-interieurfilters ook de hoeveelheid aanslag op het airconditioningsysteem waardoor het energie-efficiënter kan werken.

Dankzij de toevoeging van dit uitgebreide aanbod voor elektrische en hybride voertuigen, biedt Bosch de werkplaats meer dan 500 verschillende types interieurfilters aan, waarmee een marktdekking van 95 procent wordt bereikt in de Benelux. Door het toevoegen van nieuwe voertuigtoepassingen wordt het assortiment jaarlijks uitgebreid. Door gebruik te maken van hoogwaardige materialen en door een grondige verwerking zorgt Bosch voor een constant hoge productkwaliteit. Dit resulteert in interieurfilters die hun taken optimaal vervullen.

Over Bosch

Bosch is sedert 1903 aanwezig in Nederland. De Bosch Groep telt ongeveer 3.300 medewerkers. De belangrijkste productielocaties bevinden zich in Tilburg, Boxtel en Deventer.

De Bosch Groep is een wereldwijd toonaangevend technologiebedrijf en dienstverlener. Er werken wereldwijd ongeveer 384.500 medewerkers (situatie op 31 december 2020). Volgens voorlopige resultaten realiseerde het bedrijf in 2020 een omzet van 71,6 miljard euro. De activiteiten zijn onderverdeeld in vier bedrijfssectoren: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods en Energy and Building Technology. Als toonaangevende IoT-onderneming biedt Bosch innovatieve oplossingen voor Smart Home, Connected Mobility en Industry 4.0. Bosch streeft de visie na van duurzame, veilige en inspirerende mobiliteit. Met zijn expertise in sensoren, software en diensten, alsook haar eigen IoT-cloud kan het bedrijf haar klanten geconnecteerde, domeinoverschrijdende oplossingen aanbieden vanuit één enkele bron. De strategische doelstelling van de Bosch Groep bestaat erin oplossingen en producten aan te reiken voor een geconnecteerd leven die ofwel artificiële intelligentie (AI) bevatten of met hulp daarvan ontwikkeld of geproduceerd zijn. Bosch verbetert wereldwijd de levenskwaliteit van mensen met innovatieve en inspirerende producten en diensten . Op die manier biedt Bosch "Technologie voor het leven". De Bosch Groep bestaat uit Robert Bosch GmbH en de ongeveer 440 dochterondernemingen en regionale filialen in zowat 60 landen. Verkoop- en dienstverlenende partners meegerekend dekt het wereldwijde productie-, ontwikkelings- en verkoopnetwerk van Bosch nagenoeg elk land in de wereld. De basis voor de toekomstige groei van de onderneming is haar innovatiekracht. Bosch stelt ongeveer 73,000 medewerkers te werk in onderzoek en ontwikkeling in 126 locaties wereldwijd, inclusief ongeveer 30,000 softwareontwikkelaars.

De onderneming werd in 1886 in Stuttgart opgericht door Robert Bosch (1861-1942) als 'Werkplaats voor fijne mechaniek en elektrotechniek'. De ondernemingsstructuur van Robert Bosch GmbH staat garant voor de ondernemingsautonomie van de Bosch Groep. Die structuur biedt de onderneming de mogelijkheid om op lange termijn te plannen en te investeren in toekomstgerichte oplossingen. In totaal is 94 procent van de aandelen van Robert Bosch GmbH in handen van Robert Bosch Stiftung GmbH. De overige aandelen zijn in handen van de familie Bosch en Robert Bosch GmbH. De meerderheid van de stemrechten ligt bij Robert Bosch Industrietreuhand KG. Die vervult de ondernemingsfuncties.

Meer informatie is online te vinden op www.bosch-press.nl, www.bosch.nl, www.bosch.com, www.iot.bosch.com, http://www.twitter.com/BoschNederland, www.linkedin.com/company/bosch-the-netherlands/ en YouTube: Bosch the Netherlands.

Download persbericht

Ben je nog steeds op zoek naar iets?