Suche

Persbericht #Product News
Deel persbericht

Bosch oogst voordelen van directe benzineinjectie

Injectiesystemen van Bosch

Van Europa tot Noord-Amerika en China: directe benzine-injectie wordt steeds meer standaard uitrusting op de belangrijkste automerken. Deze tendens wordt voornamelijk gestimuleerd door strengere emissienormen wereldwijd. Meer en meer landen introduceren wetgeving ter vermindering van de CO2-uitstoot van nieuwe auto’s. Autofabrikanten richten zich daarom meer en meer op efficiëntere aandrijflijnen, en dan met name op compacte, verkleinde motoren met turbolading en directe benzine-injectie, zoals bijvoorbeeld de 1.0-liter EcoBoost-motor van Ford of the 1.4-liter Turbo FSI-motor van de Volkswagen Groep. En er is nog meer op komst: tegen 2016 zullen de helft van de nieuwe auto’s in Europe uitgerust zijn met directe benzine-injectie.

“De markt van de directe benzine-injectietechnologie groeit sterk,” zegt Dr. Rolf Bulander, lid van de raad van bestuur van Robert Bosch GmnH verantwoordelijk voor aandrijftechnologie. In 2012 leverde Bosch meer dan vijf miljoen injectiesystemen en er wordt verwacht dat dit aantal tegen 2015 zal stijgen tot negen miljoen. Dat betekent dat Bosch nu al marktleider is in dit segment. Robert Bosch GmbH heeft zelfs een hoger marktaandeel met rechtstreekse benzine-injectie bereikt dan de toch al indrukwekkende cijfers voor de klassieke benzine-poortinjectiesystemen.

Daarnaast noteert Bosch op de wereldwijde markt dubbele groeicijfers met zijn directe benzine-injectietechnologie. Binnen een paar jaar sluiten ook Amerika en China aan Europa is de wieg van deze technologie en bijgevolg ook de belangrijkste markt. In 2013 was circa 40 procent van alle nieuwe auto’s in Europa uitgerust met directe benzine-injectietechnologie. Tegen 2020 verwacht Bosch in deze regio een marktaandeel van 60 procent. “Op dit moment is onze directe benzine-injectie ‘booming business’ in Europa. Maar binnen een paar jaar zal een deel van de actie verschuiven naar Amerika en China,” zegt Bulander. De komende jaren zal de markt voor directe benzine-injectie in Amerika enorm toenemen, omdat ruim 90 procent van alle voertuigen in die regio zijn uitgerust met benzinemotoren. Tegelijkertijd legt de Amerikaanse overheid strenge emissienormen op waaraan autofabrikanten tegen 2025 moeten voldoen.

Wetgevers in China leggen een gelijkaardige druk op. Ook daar bedraagt het aandeel van benzinemotoren bij personenauto’s ruim 90 procent. Bovendien krijgt de markt sinds het midden van dit decennium dankzij de ontluikende middenklasse steeds meer dynamiek. Bosch voorspelt daarom dat tegen 2020 een derde van alle nieuw geregistreerde voertuigen in China is uitgerust met directe benzine-injectietechnologie.

Om gelijke pas te houden met de groei in deze regio’s heeft Bosch productiesites in Bamberg en Nuremberg (Duitsland) en in Bursa (Turkije). Daarnaast produceert Bosch ook onderdelen voor directe injectie in Charleston (VS), San Luis Potosi (Mexico) Wuxi (China) en Daejeon (Korea).

Over Bosch

Bosch is sedert 1903 aanwezig in Nederland. De Bosch Groep telt ongeveer 3.000 medewerkers. De belangrijkste productielocaties bevinden zich in Tilburg, Boxtel en Deventer.

De Bosch Groep is een toonaangevende wereldwijde leverancier van technologie en diensten. Er werken wereldwijd ongeveer 429.000 medewerkers (situatie op 31 december 2023). Het bedrijf genereerde in 2023 een omzet van 91,6 miljard euro. De activiteiten zijn onderverdeeld in vier bedrijfssectoren: Mobility, Industrial Technology, Consumer Goods en Energy and Building Technology. Met haar zakelijke activiteiten streeft het bedrijf ernaar technologie te gebruiken om universele trends zoals automatisering, elektrificatie, digitalisering, connectiviteit en duurzaamheid vorm te geven. In deze context versterkt de brede diversificatie van Bosch over regio's en industrieën haar innovatiekracht en robuustheid. Bosch maakt gebruik van haar bewezen expertise op het gebied van sensortechnologie, software en diensten om klanten oplossingen over verschillende domeinen aan te bieden vanuit één bron. Het past ook haar expertise op het gebied van connectiviteit en kunstmatige intelligentie toe om gebruiksvriendelijke, duurzame producten te ontwikkelen en te produceren. Met "Technologie voor het leven", wil Bosch de kwaliteit van leven verbeteren en natuurlijke hulpbronnen behouden. De Bosch Groep bestaat uit Robert Bosch GmbH en de ongeveer 470 dochterondernemingen en regionale filialen in meer dan 60 landen. Verkoop- en dienstverlenende partners meegerekend dekt het wereldwijde productie-, ontwikkelings- en verkoopnetwerk van Bosch nagenoeg elk land in de wereld. De innovatieve kracht van Bosch is essentieel voor de verdere ontwikkeling van het bedrijf. Bosch stelt ongeveer 90.000 medewerkers te werk in onderzoek en ontwikkeling in 136 locaties wereldwijd, waarvan ongeveer 48.000 softwareontwikkelaars.

De onderneming werd in 1886 in Stuttgart opgericht door Robert Bosch (1861-1942) als 'Werkplaats voor fijne mechaniek en elektrotechniek'. De ondernemingsstructuur van Robert Bosch GmbH staat garant voor de ondernemingsautonomie van de Bosch Groep. Die structuur biedt de onderneming de mogelijkheid om op lange termijn te plannen en te investeren in toekomstgerichte oplossingen. In totaal is 94 procent van de aandelen van Robert Bosch GmbH in handen van Robert Bosch Stiftung GmbH. De overige aandelen zijn in handen van Robert Bosch GmbH en van een vennootschap die eigendom is van de familie Bosch. De meerderheid van de stemrechten ligt bij Robert Bosch Industrietreuhand KG. Het is belast met de taak om de langdurige voortbestaan van het bedrijf en met name haar financiële onafhankelijkheid te waarborgen - in overeenstemming met de missie die is overgedragen in het testament van de oprichter van het bedrijf, Robert Bosch.

Meer informatie is online te vinden op www.bosch-press.nl, www.bosch.nl, www.bosch.com, www.iot.bosch.com, Twitter, LinkedIn en YouTube: Bosch the Netherlands.

Download persbericht

Ben je nog steeds op zoek naar iets?