Suche

Persbericht

100 jaar Bosch Car Service: innovatie geboren uit traditie

Sinds 2002 is het garageconcept ook aanwezig in de Benelux

  • Bosch Car Service autobedrijven krijgen al 100 jaar ondersteuning in de vorm van onderdelen, werkplaatsuitrusting en zakelijke en technische expertise.
  • Bosch Car Service is het grootste merkonafhankelijke werkplaatsconcept ter wereld, met meer dan 15.000 leden in 150 landen.
  • Ook succesvol in de Benelux: 425 Bosch Car Service bedrijven in Nederland en 150 in België en Luxemburg. Daarnaast zijn er in Nederland ook 11 Bosch Diesel Center en in België 7.
  • Bosch biedt de Bosch Car Service-autobedrijven toegang tot de nieuwste technologieën voor diagnose, onderhoud en reparatie.

Max Eisenmann & Co, een autoreparatiewerkplaats gevestigd in Hamburg, werd in 1921 de eerste officiële Robert Bosch AG installatie- en reparatiewerkplaats (Bosch Service). De werkplaats markeerde hiermee de geboorte van Bosch Car Service en de start van een wereldwijd succesverhaal. Oprichter Robert Bosch zag al vroeg de noodzaak van een netwerk van reparatiewerkplaatsen in. Naarmate het aantal autobezitters toenam, steeg ook de vraag naar een gespecialiseerde expertise. Een vraag die tot ver buiten de Duitse landsgrenzen reikte. Vandaag is Bosch Car Service het grootste merkonafhankelijke werkplaatsnetwerk ter wereld met meer dan 15.000 bedrijven in 150 landen. Het garageconcept werd in 2002 ook in de Benelux met succes geïntroduceerd. In Nederland is Bosch Car Service met 425 leden het grootste onafhankelijke garageconcept. In België en Luxemburg telt Bosch Car Service 150 leden. Daarnaast zijn er in Nederland ook 11 Bosch Diesel Centers, in België zijn dat er 7.

100 jaar expertise en samenwerking

Leden van het Bosch Car Service-netwerk krijgen ondersteuning in de vorm van geavanceerde diagnosetechnologie, effectieve logistiek van onderdelen, trainingen en marketing. Dankzij informatie en advies voor alle merken en de allernieuwste diagnosetechnologie van Bosch, profiteren Bosch Car Service bedrijven wereldwijd van de steeds groeiende expertise van Bosch. Klanten van Bosch Car Service kunnen rekenen op een hoge beschikbaarheid van originele Bosch-onderdelen en van gekwalificeerde autotechnici, die dankzij de vele opleidingen altijd up-to-date zijn.

100 jaar vertrouwen van de klant

Dankzij een effectieve samenwerking met Bosch, de drijvende kracht achter innovatie en diensten met een uitstekende kwaliteit kunnen de Bosch Car Service bedrijven over de hele wereld rekenen op het vertrouwen van automobilisten op lange termijn. Het programma Bosch Car Service Excellence, inclusief regelmatige audits en werkplaatstests, garandeert een hoge kwaliteit. In klantenonderzoeken en bij onafhankelijke tests behalen Bosch Car Servicebedrijven regelmatig topposities en bij klantenbeoordelingen is de gemiddelde score 4,4 op 5.

Intensief onderzoek als succesfactor voor de komende 100 jaar

Bosch heeft meer dan 72.000 mensen in onderzoek en ontwikkeling in dienst en investeerde in 2019 6,1 miljard euro in onderzoek & ontwikkeling. Met 4,200 patentaanvragen in 2019 is Bosch een van de belangrijkste aanjagers van innovatie op het gebied van mobiliteit. Ook de Bosch Car Service bedrijven en hun klanten profiteren hiervan. “Connectiviteit, automatisering en nieuwe aandrijfoplossingen - de complexiteit van voertuigen neemt gestaag toe. Steeds meer auto’s zijn vandaag uitgerust met rijhulpsystemen en nieuwe display- en infotainmentsystemen”, zegt Thomas Winter, Head of Workshop Concepts bij Bosch Automotive Aftermarket. “Dit betekent ook nieuwe uitdagingen voor de werkplaats. Bosch is een betrouwbare partner als het gaat om het voldoen aan de toenemende eisen van de toekomst en kan garanderen dat klanten van Bosch Car Service altijd een deskundig en betrouwbaar aanspreekpunt hebben voor service en reparatie”.

Het doel: groei met consistent hoge servicekwaliteit

Honderd jaar na de opening van de eerste Bosch-reparatiewerkplaats is Bosch Car Service koploper in de onafhankelijke werkplaatsmarkt als moderne full-serviceprovider. Bosch viert dit succesverhaal met een optimistische kijk op de toekomst: het doel is om het wereldwijde netwerk verder uit te breiden met nieuwe diensten, digitale oplossingen en slim gebruik van data. Op deze manier behouden wij de positie als betrouwbare en innovatieve mobiliteitspartner, zowel nu als in de toekomst!

Succesformule in de Benelux

Ook in de Benelux wordt het honderdjarig bestaan gevierd. “We willen deze verjaardag het hele jaar door onder de aandacht brengen bij de automobilist. We willen daarbij de betrouwbaarheid van het Bosch Car Service-netwerk benadrukken en aantonen dat onze Bosch Car Service bedrijven klaar zijn voor de toekomst,” zegt Michiel Frijters, Concept Manager Bosch Car Service Benelux. “Bosch Car Service is en blijft een concept dat alle merken auto’s onderhoudt en repareert, ook hybride en elektrische auto’s. We bieden daartoe de nodige opleidingen aan en ook de nodige onderdelen en equipment. Bosch Car Service is klaar voor de toekomst.”

Over Bosch

Bosch is sedert 1903 aanwezig in Nederland. De Bosch Groep telt ongeveer 3.300 medewerkers. De belangrijkste productielocaties bevinden zich in Tilburg, Boxtel en Deventer.

De Bosch Groep is een wereldwijd toonaangevend technologiebedrijf en dienstverlener. Er werken wereldwijd ongeveer 384.500 medewerkers (situatie op 31 december 2020). Volgens voorlopige resultaten realiseerde het bedrijf in 2020 een omzet van 71,6 miljard euro. De activiteiten zijn onderverdeeld in vier bedrijfssectoren: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods en Energy and Building Technology. Als toonaangevende IoT-onderneming biedt Bosch innovatieve oplossingen voor Smart Home, Connected Mobility en Industry 4.0. Bosch streeft de visie na van duurzame, veilige en inspirerende mobiliteit. Met zijn expertise in sensoren, software en diensten, alsook haar eigen IoT-cloud kan het bedrijf haar klanten geconnecteerde, domeinoverschrijdende oplossingen aanbieden vanuit één enkele bron. De strategische doelstelling van de Bosch Groep bestaat erin oplossingen en producten aan te reiken voor een geconnecteerd leven die ofwel artificiële intelligentie (AI) bevatten of met hulp daarvan ontwikkeld of geproduceerd zijn. Bosch verbetert wereldwijd de levenskwaliteit van mensen met innovatieve en inspirerende producten en diensten . Op die manier biedt Bosch "Technologie voor het leven". De Bosch Groep bestaat uit Robert Bosch GmbH en de ongeveer 440 dochterondernemingen en regionale filialen in zowat 60 landen. Verkoop- en dienstverlenende partners meegerekend dekt het wereldwijde productie-, ontwikkelings- en verkoopnetwerk van Bosch nagenoeg elk land in de wereld. De basis voor de toekomstige groei van de onderneming is haar innovatiekracht. Bosch stelt ongeveer 73,000 medewerkers te werk in onderzoek en ontwikkeling in 126 locaties wereldwijd, inclusief ongeveer 30,000 softwareontwikkelaars.

De onderneming werd in 1886 in Stuttgart opgericht door Robert Bosch (1861-1942) als 'Werkplaats voor fijne mechaniek en elektrotechniek'. De ondernemingsstructuur van Robert Bosch GmbH staat garant voor de ondernemingsautonomie van de Bosch Groep. Die structuur biedt de onderneming de mogelijkheid om op lange termijn te plannen en te investeren in toekomstgerichte oplossingen. In totaal is 94 procent van de aandelen van Robert Bosch GmbH in handen van Robert Bosch Stiftung GmbH. De overige aandelen zijn in handen van de familie Bosch en Robert Bosch GmbH. De meerderheid van de stemrechten ligt bij Robert Bosch Industrietreuhand KG. Die vervult de ondernemingsfuncties.

Meer informatie is online te vinden op www.bosch-press.nl, www.bosch.nl, www.bosch.com, www.iot.bosch.com, http://www.twitter.com/BoschNederland, www.linkedin.com/company/bosch-the-netherlands/ en YouTube: Bosch the Netherlands.

Download persbericht

Ben je nog steeds op zoek naar iets?