Suche

Fietsbroekje van Bosch eBike Systems en Kimberley Jenneskens in de spotlights op Amsterdam Fashion Week Studio 2019

Bosch eBike Systems en Kimberley Jenneskens onthullen unieke samenwerking

Jenneskens Bosch fietsbroek

Het fietsbroekje al gespot? Heel fashionable Amsterdam loopt dit voorjaar in fietsbroekjes, een van de trends van 2019. Daar spelen Bosch eBike Systems en ontwerper Kimberley Jenneskens samen op in door een fietsbroekje te ontwerpen, dat ze tijdens de show van modelabel Jenneskens tijdens Amsterdam Fashion Week Studio 2019 op zaterdag 9 maart onthulden. Daar liepen niet alleen de modellen, maar ook de hostesses en alle influencers in het nieuwe, hippe fietsbroekje.

De e-bike is trendier dan ooit: zo’n 40 procent van fietsend Nederland en 45 procent van fietsend België rijdt inmiddels op een elektrische fiets. Tel de toenemende populariteit van e-bikes en het fashionitem ‘fietsbroekje’ op bij het succes van de ontwerper Kimberley Jenneskens, en je weet meteen waar de samenwerking en dus dit fietsbroekje vandaan komt. Zowel Bosch eBike Systems als Jenneskens werken aan een duurzame, gezonde toekomst voor mens en mobiliteit. Daarbij werkt Bosch eBike Systems ook nog eens graag samen met gepassioneerde en creatieve talenten.

Vineeta Diels, Marketing Manager bij Bosch eBike Systems Benelux: “We vinden het heel tof dat we dit fietsbroekje samen met Jenneskens konden maken. Dit is de eerste keer dat wij ooit kleding hebben gemaakt en het is eigenlijk echt een uitzondering. Maar hoewel het iets totaal anders is, lijkt de samenwerking met Jenneskens wel op hoe wij normaal gesproken te werk gaan. In het dagelijkse leven maakt Bosch eBike Systems namelijk ook geen fietsen, maar wel de drive- unit, batterij en display voor elektrische fietsen. Waarbij we, net als bij de totstandkoming van dit fietsbroekje, nauw samenwerken met merken die staan voor duurzaamheid en kwaliteit en elkaars krachten goed aanvullen.”

Kimberley Jenneskens, eigenaar van en ontwerpster bij Jenneskens: “Ik focus mij altijd op de toekomst en zie de samenwerking tussen Jenneskens en Bosch eBike Systems als een belangrijke steppingstone. Voor mij is het allerbelangrijkste aan een collab dat je een klik moet hebben en een bepaalde visie moet delen. Dat was met Bosch eBike Systems zeker het geval. Wij liggen zo op een lijn, dat ik direct overtuigd was, vooral doordat ik het merk Jenneskens het liefst aan techbrands verbind. Mijn ultieme doel is om ervoor te zorgen dat het merk honderd procent sustainable, recyclable én unisex is. Deze samenwerking is alvast een stap in de goede richting.”

Verkrijgbaarheid

Het broekje is tijdens Amsterdam Fashion Week 2019 in zeer gelimiteerde oplage verkrijgbaar als officiële Amsterdam Fashion Week-merchandise en is niet verkrijgbaar via andere verkooppunten.

Tags: eBike, Jenneskens, fietsbroek

Over Bosch

De Bosch Groep is een wereldwijd toonaangevend technologiebedrijf en dienstverlener. Er werken wereldwijd ongeveer 410.000 medewerkers (situatie op 31 december 2018). Volgens voorlopige cijfers realiseerde het bedrijf in 2018 een omzet van 77,9 miljard euro. De activiteiten zijn onderverdeeld in vier bedrijfssectoren: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods en Energy and Building Technology. Als toonaangevende IoT-onderneming biedt Bosch innovatieve oplossingen voor slimme woningen, slimme steden, geconnecteerde mobiliteit en geconnecteerde industrie. Ze gebruikt haar knowhow op het vlak van sensortechnologie, software en diensten, alsook haar eigen IoT-cloud om aan haar klanten geconnecteerde, domeinoverschrijdende oplossingen aan te bieden vanuit één enkele bron. De strategische doelstelling van de Bosch Groep bestaat erin innovaties aan te reiken voor een geconnecteerd leven. Bosch verbetert de levenskwaliteit wereldwijd met producten en diensten die innovatief zijn en enthousiast maken. Op die manier biedt de onderneming wereldwijd "Technologie voor het leven".

De onderneming werd in 1886 in Stuttgart opgericht door Robert Bosch (1861-1942) als 'Werkplaats voor fijne mechaniek en elektrotechniek'. De bijzondere aandeelhoudersstructuur van Robert Bosch GmbH staat garant voor de ondernemingsautonomie van de Bosch Groep. Die structuur biedt de onderneming de mogelijkheid om op lange termijn te plannen en te investeren in toekomstgerichte oplossingen. In totaal is 92 procent van de aandelen van Robert Bosch GmbH in handen van Robert Bosch Stiftung GmbH, een instelling van algemeen nut. De meerderheid van de stemrechten ligt bij Robert Bosch Industrietreuhand KG. Die vervult de ondernemingsfuncties. De overige aandelen zijn in handen van de familie Bosch en Robert Bosch GmbH.

Meer informatie is te vinden online op www.bosch.be, www.bosch.nl, www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse, https://www.linkedin.com/company/bosch-the-netherlands, https://www.linkedin.com/company/bosch-belgium, www.twitter.com/BoschBelgium, www.twitter.com/BoschNederland

Ben je nog steeds op zoek naar iets?