Suche

Persbericht #Electrified mobility
Deel persbericht

Fietsbroekje van Bosch eBike Systems en Kimberley Jenneskens in de spotlights op Amsterdam Fashion Week Studio 2019

Jenneskens Bosch fietsbroek

Bosch eBike Systems en Kimberley Jenneskens onthullen unieke samenwerking

Peter De Troch >

Het fietsbroekje al gespot? Heel fashionable Amsterdam loopt dit voorjaar in fietsbroekjes, een van de trends van 2019. Daar spelen Bosch eBike Systems en ontwerper Kimberley Jenneskens samen op in door een fietsbroekje te ontwerpen, dat ze tijdens de show van modelabel Jenneskens tijdens Amsterdam Fashion Week Studio 2019 op zaterdag 9 maart onthulden. Daar liepen niet alleen de modellen, maar ook de hostesses en alle influencers in het nieuwe, hippe fietsbroekje.

De e-bike is trendier dan ooit: zo’n 40 procent van fietsend Nederland en 45 procent van fietsend België rijdt inmiddels op een elektrische fiets. Tel de toenemende populariteit van e-bikes en het fashionitem ‘fietsbroekje’ op bij het succes van de ontwerper Kimberley Jenneskens, en je weet meteen waar de samenwerking en dus dit fietsbroekje vandaan komt. Zowel Bosch eBike Systems als Jenneskens werken aan een duurzame, gezonde toekomst voor mens en mobiliteit. Daarbij werkt Bosch eBike Systems ook nog eens graag samen met gepassioneerde en creatieve talenten.

Vineeta Diels, Marketing Manager bij Bosch eBike Systems Benelux: “We vinden het heel tof dat we dit fietsbroekje samen met Jenneskens konden maken. Dit is de eerste keer dat wij ooit kleding hebben gemaakt en het is eigenlijk echt een uitzondering. Maar hoewel het iets totaal anders is, lijkt de samenwerking met Jenneskens wel op hoe wij normaal gesproken te werk gaan. In het dagelijkse leven maakt Bosch eBike Systems namelijk ook geen fietsen, maar wel de drive- unit, batterij en display voor elektrische fietsen. Waarbij we, net als bij de totstandkoming van dit fietsbroekje, nauw samenwerken met merken die staan voor duurzaamheid en kwaliteit en elkaars krachten goed aanvullen.”

Kimberley Jenneskens, eigenaar van en ontwerpster bij Jenneskens: “Ik focus mij altijd op de toekomst en zie de samenwerking tussen Jenneskens en Bosch eBike Systems als een belangrijke steppingstone. Voor mij is het allerbelangrijkste aan een collab dat je een klik moet hebben en een bepaalde visie moet delen. Dat was met Bosch eBike Systems zeker het geval. Wij liggen zo op een lijn, dat ik direct overtuigd was, vooral doordat ik het merk Jenneskens het liefst aan techbrands verbind. Mijn ultieme doel is om ervoor te zorgen dat het merk honderd procent sustainable, recyclable én unisex is. Deze samenwerking is alvast een stap in de goede richting.”

Verkrijgbaarheid

Het broekje is tijdens Amsterdam Fashion Week 2019 in zeer gelimiteerde oplage verkrijgbaar als officiële Amsterdam Fashion Week-merchandise en is niet verkrijgbaar via andere verkooppunten.

Over Bosch

Bosch is sedert 1903 aanwezig in Nederland. De Bosch Groep telt ongeveer 3.000 medewerkers. De belangrijkste productielocaties bevinden zich in Tilburg, Boxtel en Deventer.

De Bosch Groep is een toonaangevende wereldwijde leverancier van technologie en diensten. Er werken wereldwijd ongeveer 429.000 medewerkers (situatie op 31 december 2023). Het bedrijf genereerde in 2023 een omzet van 91,6 miljard euro. De activiteiten zijn onderverdeeld in vier bedrijfssectoren: Mobility, Industrial Technology, Consumer Goods en Energy and Building Technology. Met haar zakelijke activiteiten streeft het bedrijf ernaar technologie te gebruiken om universele trends zoals automatisering, elektrificatie, digitalisering, connectiviteit en duurzaamheid vorm te geven. In deze context versterkt de brede diversificatie van Bosch over regio's en industrieën haar innovatiekracht en robuustheid. Bosch maakt gebruik van haar bewezen expertise op het gebied van sensortechnologie, software en diensten om klanten oplossingen over verschillende domeinen aan te bieden vanuit één bron. Het past ook haar expertise op het gebied van connectiviteit en kunstmatige intelligentie toe om gebruiksvriendelijke, duurzame producten te ontwikkelen en te produceren. Met "Technologie voor het leven", wil Bosch de kwaliteit van leven verbeteren en natuurlijke hulpbronnen behouden. De Bosch Groep bestaat uit Robert Bosch GmbH en de ongeveer 470 dochterondernemingen en regionale filialen in meer dan 60 landen. Verkoop- en dienstverlenende partners meegerekend dekt het wereldwijde productie-, ontwikkelings- en verkoopnetwerk van Bosch nagenoeg elk land in de wereld. De innovatieve kracht van Bosch is essentieel voor de verdere ontwikkeling van het bedrijf. Bosch stelt ongeveer 90.000 medewerkers te werk in onderzoek en ontwikkeling in 136 locaties wereldwijd, waarvan ongeveer 48.000 softwareontwikkelaars.

De onderneming werd in 1886 in Stuttgart opgericht door Robert Bosch (1861-1942) als 'Werkplaats voor fijne mechaniek en elektrotechniek'. De ondernemingsstructuur van Robert Bosch GmbH staat garant voor de ondernemingsautonomie van de Bosch Groep. Die structuur biedt de onderneming de mogelijkheid om op lange termijn te plannen en te investeren in toekomstgerichte oplossingen. In totaal is 94 procent van de aandelen van Robert Bosch GmbH in handen van Robert Bosch Stiftung GmbH. De overige aandelen zijn in handen van Robert Bosch GmbH en van een vennootschap die eigendom is van de familie Bosch. De meerderheid van de stemrechten ligt bij Robert Bosch Industrietreuhand KG. Het is belast met de taak om de langdurige voortbestaan van het bedrijf en met name haar financiële onafhankelijkheid te waarborgen - in overeenstemming met de missie die is overgedragen in het testament van de oprichter van het bedrijf, Robert Bosch.

Meer informatie is online te vinden op www.bosch-press.nl, www.bosch.nl, www.bosch.com, www.iot.bosch.com, Twitter, LinkedIn en YouTube: Bosch the Netherlands.

Download persbericht

Ben je nog steeds op zoek naar iets?