Suche

Nieuwe online Bosch Media Service www.bosch-press.nl

Een digitaal aanspreekpunt voor alle mediaprofessionals

Bosch Benelux introduceert een nieuwe perswebsite die alle informatie over Bosch in Nederland en de Bosch Groep verzamelt. De intelligente gebruikersinterface en innovatieve webtechnologie achter www.bosch-press.nl maken het bezoekers gemakkelijker om content te zoeken en te vinden. “We hanteren dezelfde hoge maatstaf voor de gebruiksvriendelijkheid van onze digitale informatie als voor de kwaliteit van onze content. Het nieuwe design van de Bosch Media Service is gericht op klantenvoordelen,” zegt Peter De Troch, Director Corporate Communications & Business Development bij Bosch.

Het uitgebreide multimedia-informatiepakket van de Bosch Media Service is afgestemd op journalisten, bloggers en online influencers, en alle andere mediavertegenwoordigers.

Peter De Troch, Director Corporate Communications & Business Development bij Bosch

Geconnecteerde content door tekstmining

Om snel en succesvol naar inhoud te kunnen zoeken, maakt de nieuwe Bosch Media Service gebruik van Smarts Semantics, een softwareoplossing ontwikkeld door onderzoekers van Bosch in Palo Alto. De software analyseert taal en tekst en herkent hierin patronen. Met behulp van geautomatiseerde aantekeningen zoekt de software in persberichten naar termen die de inhoud kunnen samenvatten. De resulterende tags verrijken het persbericht met metadata die hits verfijnen, waardoor het niet alleen sneller is om content te vinden, maar om die ook op een intelligente manier te koppelen. “In de Bosch Media Service vinden gebruikers niet alleen snel relevante inhoud, maar ook inhoud die hen kan interesseren”, zegt Peter De Troch.

De intelligente zoek- en filterfunctie van de website maakt zowel gebruik van de tags als van de manier waarop content gecategoriseerd wordt. Net zoals bij online winkelen biedt de indeling per mediatype, onderwerp, besturingseenheid, regio en tijd de mogelijkheid aan gebruikers om relevante onderwerpen en media te bekijken die hen kunnen interesseren.

Geoptimaliseerde gebruikersinterface dankzij een nieuw design en geconnecteerde inhoud

De perswebsite is net zoals de website over de activiteiten van Bosch in Nederland (www.bosch.nl), opgemaakt volgens het nieuwe corporate design. De lay-out van de nieuwspagina’s lijkt op die van tijdschriften en de kleurelementen ondersteunen de overzichtelijke, eenvoudige gebruikersinterface en maken het eenvoudig om nieuwe updates te spotten. Dankzij het responsieve design is de Bosch Media Service geoptimaliseerd voor alle gangbare apparaten, van tablets thuis en smartphones onderweg tot desktop PC’s. Deelknoppen maken het gemakkelijk om content te delen op sociale netwerken.

Centrale mediadatabase voor foto’s, video’s, afbeeldingen en meer

De Bosch Media Service is niet alleen een digitaal informatieplatform. Het is ook de centrale mediadatabase van de Bosch Groep. Nieuwsartikelen en de bijhorende foto’s, video’s en infographics zijn beschikbaar met een enkele klik. Alle elektronische en digitale media zijn gekoppeld aan relevante persberichten. Digitale perskits combineren media, persberichten en andere formaten om aanvullende onderwerppakketten te maken.

Bekijk de nieuwe perswebsite hier: http://www.bosch-press.nl

Tags: Connected

Over Bosch

De Bosch Groep is een wereldwijd toonaangevend technologiebedrijf en dienstverlener. Er werken wereldwijd ongeveer 400.500 medewerkers (situatie op 31 december 2017). Het bedrijf realiseerde in 2017 een omzet van 78 miljard euro. De activiteiten zijn onderverdeeld in vier bedrijfssectoren: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods en Energy and Building Technology. Als toonaangevende IoT-onderneming biedt Bosch innovatieve oplossingen voor slimme woningen, slimme steden, geconnecteerde mobiliteit en geconnecteerde industrie. Ze gebruikt haar knowhow op het vlak van sensortechnologie, software en diensten, alsook haar eigen IoT-cloud om aan haar klanten geconnecteerde, domeinoverschrijdende oplossingen aan te bieden vanuit één enkele bron. De strategische doelstelling van de Bosch Groep bestaat erin innovaties aan te reiken voor een geconnecteerd leven. Bosch verbetert de levenskwaliteit wereldwijd met producten en diensten die innovatief zijn en enthousiast maken. Op die manier biedt de onderneming wereldwijd "Technologie voor het leven". De Bosch Groep bestaat uit Robert Bosch GmbH en de ongeveer 450 dochterondernemingen en regionale filialen in zowat 60 landen. Verkoop- en dienstverlenende partners meegerekend dekt het wereldwijde productie-, ontwikkelings- en verkoopnetwerk van Bosch nagenoeg elk land in de wereld. De basis voor de toekomstige groei van de onderneming is haar innovatiekracht. Verdeeld over 125 vestigingen over de hele wereld stelt Bosch 62.500 werknemers te werk in onderzoek en ontwikkeling.

De onderneming werd in 1886 in Stuttgart opgericht door Robert Bosch (1861-1942) als 'Werkplaats voor fijne mechaniek en elektrotechniek'. De bijzondere aandeelhoudersstructuur van Robert Bosch GmbH staat garant voor de ondernemingsautonomie van de Bosch Groep. Die structuur biedt de onderneming de mogelijkheid om op lange termijn te plannen en te investeren in toekomstgerichte oplossingen. In totaal is 92 procent van de aandelen van Robert Bosch GmbH in handen van Robert Bosch Stiftung GmbH, een instelling van algemeen nut. De meerderheid van de stemrechten ligt bij Robert Bosch Industrietreuhand KG. Die vervult de ondernemingsfuncties. De overige aandelen zijn in handen van de familie Bosch en Robert Bosch GmbH.

Meer informatie is te vinden online op www.bosch.be, www.bosch.nl, www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse, https://www.linkedin.com/company/bosch-the-netherlands, https://www.linkedin.com/company/bosch-belgium, www.twitter.com/BoschBelgium, www.twitter.com/BoschNederland

Ben je nog steeds op zoek naar iets?