Persbericht #Bosch Groep

Bosch breidt toepassingen Aerotwin-sets uit naar nieuwste versie Franse topmodellen

• Aerotwin-sets beschikbaar voor nieuwste Citroën C3 III, Peugeot 3008 II en Renault Scenic IV
  • Ook beschikbaar voor een groot aantal andere recente automodellen
  • Marktdekking van 99 procent in Europa

Peter De Troch >

Een goed zicht is en blijft belangrijk, zeker nu het weer slechter wordt. Daar-om is het belangrijk de ruitenwissers om de zes maanden te vervangen, zelfs bij recente auto’s. Zo werden de Citroën C3, de Peugeot 3008 en de Renault Scenic V eind 2016 geïntroduceerd. Dankzij de reactiesnelheid en expertise van Bosch zijn voor deze modellen nu al vervangwissers beschikbaar binnen het bestaande aanbod Aerotwin-sets. De Bosch Aerotwin-sets hebben in Eu-ropa een marktdekking van meer dan 99 procent.

Hoogwaardige materialen voor een perfect wisresultaat

Dankzij de unieke en dubbele Evodium-bladveer past de Bosch Aerotwin zicht perfect aan aan de kromming van de voorruit. Deze veer garandeert een gelijkmatige aandrukkracht en levert een perfect wisresultaat op elk punt van de ruit. Door het aerodynamisch profiel wordt de wisser bij hogere snel-heden niet opgetild en is er ook minder windruis.

Het Power Protection Plus-rubber met gepatenteerde coating is volgens een speciale, hoogwaardige formule samengesteld. Het profiel bestaat uit twee delen: een flexibele rug met slijtvaste rand en een grafietcoating voor een lage wrijvingsweerstand. Deze technologie garandeert een optimale veegbewe-ging zonder sporen in alle weersomstandigheden. De levensduur van de rui-tenwissers verhoogt, omdat de nieuwe coating de wislip sterker maakt. Bo-vendien vermindert Power Protection Plus de weerstand op de voorruit aan-zienlijk. De ruitenwisser glijdt in de grootste stilte over het glas, zelfs bij lichte regen.